Mobiel declareren

Veelgestelde vragen

1. Ik heb een Windows smartphone. Kan ik de app hierop installeren?
2. Werkt de app altijd op een Android en IOS smartphone?
3. Moet ik DigiD hebben om de app te kunnen gebruiken?
4. Kan ik in de app zien wanneer een declaratie wordt uitbetaald?
5. Ik krijg de melding “Activatie is niet gelukt”. Hoe kan dit?
6. Kan ik de app zowel op mijn smartphone als op mijn tablet installeren?
7. Wat moet ik doen wanneer ik mijn toegangscode niet meer weet?
8. Waarom zie ik een ingediende declaratie via de app niet terug in Mijn Azivo?
9. Kan ik voor iedereen op de polis een declaratie indienen?

1. Ik heb een Windows smartphone. Kan ik de app hierop installeren?

Nee, dit is niet mogelijk. De declaratie-app is nu alleen beschikbaar voor Android en IOS.

2. Werkt de app altijd op een Android en IOS smartphone?

Nee, sommige smartphones hebben te weinig werkgeheugen om de foto’s optimaal te kunnen bewerken. U krijgt dan de melding “Device is niet geschikt om de foto te kunnen bewerken. Helaas kan de declaratie-app niet worden gebruikt voor het indienen van de declaratie.”

3. Moet ik DigiD hebben om de app te kunnen gebruiken?

Voor het gebruik van de app heeft u een DigiD-account nodig. Heeft u geen DigiD, dan kunt u alleen via ons schriftelijk formulier declareren.

4. Kan ik in de app zien wanneer een declaratie wordt uitbetaald?

Ja dit kan in de nieuwste versie van onze declaratie-app. In de declaratie-app kunt u de status zien van een op de app ingediende declaratie. De specificaties van de declaratie kunt u terugvinden in Mijn Azivo. Wanneer u de oudere versie gebruikt is deze functionaliteit niet beschikbaar. 

5. Ik krijg de melding "Activatie is niet gelukt". Hoe kan dit?

U krijgt deze melding als:
1. u (nog) geen klant bent bij Azivo;
2. u langer dan 3 jaar niet meer verzekerd bent bij Azivo.

6. Kan ik de app zowel op mijn smartphone als op mijn tablet installeren?

Ja, dat kan. U moet dan wel op beide apparaten het activatieproces doorlopen met uw DigiD. Declaraties die u indient op de tablet ziet u dan alleen terug op de tablet, en niet op de smarthphone (en andersom).

7. Wat moet ik doen wanneer ik mijn toegangscode niet meer weet?

U kunt de toegangscode resetten. U moet dan wel opnieuw het activatieproces doorlopen met uw DigiD.

8. Waarom zie ik een ingediende declaratie via de app niet terug in Mijn Azivo?

Een declaratie is binnen 24 uur na het indienen via de app zichtbaar in Mijn Azivo.

9. Kan ik voor iedereen op de polis een declaratie indienen?

Nee, dit kan alleen wanneer u de hoofdverzekerde bent.

Is uw vraag nog niet beantwoord?

Bel met onze klantenservice

  • 088 222 4040

De Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur.

Menzis

Om de website van Azivo goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden gebruiken we cookies. U geeft ons toestemming als u onze website verder bezoekt of op "ik ga akkoord" drukt. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Voor meer informatie, bekijk ons cookiebeleid.