Declareren

Veelgestelde vragen

1. Hoe declareer ik mijn rekeningen?
2. Hoe declareer ik rekeningen van zorgkosten in het buitenland?
3. Binnen welke termijn moet ik rekeningen declareren?
4. Ik heb een rekening gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding?

1. Hoe declareer ik mijn rekeningen?

U kunt de rekeningen online declareren via Mijn Azivo of met de declaratie-app. Dat is gemakkelijk, snel en veilig. Maak een goede leesbare foto of een scan van uw rekening en declareer in een paar eenvoudige stappen. U kunt dan de status van uw declaratie volgen.

U kunt uw rekening ook per post opsturen.

2. Hoe declareer ik rekeningen van zorgkosten in het buitenland?

Zorgkosten die u heeft gemaakt in het buitenland kunt u niet online declareren. Declareer deze rekeningen altijd schriftelijk. Stuur de originele rekeningen met een declaratieformulier ziektekosten buitenland naar ons op.

3. Binnen welke termijn moet ik rekeningen declareren?

Rekeningen kunnen tot drie jaar na de factuurdatum worden gedeclareerd.

4. Ik heb een rekening gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding?

We streven ernaar uw declaratie binnen 2 weken te verwerken.

Is uw vraag nog niet beantwoord?

Bel met onze klantenservice

  • 088 222 4040

De Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur.

Menzis

Om de website van Azivo goed te laten werken en u de beste online ervaring te bieden gebruiken we cookies. U geeft ons toestemming als u onze website verder bezoekt of op "ik ga akkoord" drukt. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Voor meer informatie, bekijk ons cookiebeleid.