Declareren

Veelgestelde vragen

1. Hoe declareer ik mijn rekeningen?
2. Hoe declareer ik rekeningen van zorgkosten in het buitenland?
3. Binnen welke termijn moet ik rekeningen declareren?
4. Ik heb een rekening gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding?

1. Hoe declareer ik mijn rekeningen?

U kunt de rekeningen online declareren via Mijn Azivo of met de declaratie-app. Dat is gemakkelijk, snel en veilig. Maak een goede leesbare foto of een scan van uw rekening en declareer in een paar eenvoudige stappen. U kunt dan de status van uw declaratie volgen.

U kunt uw rekening ook per post opsturen.

2. Hoe declareer ik rekeningen van zorgkosten in het buitenland?

Zorgkosten die u heeft gemaakt in het buitenland kunt u niet online declareren. Declareer deze rekeningen altijd schriftelijk. Stuur de originele rekeningen met een declaratieformulier ziektekosten buitenland naar ons op.

3. Binnen welke termijn moet ik rekeningen declareren?

Rekeningen kunnen tot drie jaar na de factuurdatum worden gedeclareerd.

4. Ik heb een rekening gedeclareerd. Wanneer ontvang ik een vergoeding?

We streven ernaar uw declaratie binnen 2 weken te verwerken.

Is uw vraag nog niet beantwoord?

Bel met onze klantenservice

  • 088 222 4040

De Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur.

Menzis

Op de website van Azivo worden cookies gebruikt. Dit doen we om het gebruik van de website te vergemakkelijken en om onze website te verbeteren op basis van analyses. We gebruiken ook cookies voor niet persoonsgerichte marketing doeleinden en voor social media toepassingen. Door op "ik ga akkoord" te klikken geeft u Azivo toestemming voor het gebruik. U kunt desgewenst uw voorkeur aanpassen via de link "instellingen". Meer informatie vindt u in  onze cookiepolicy.